Moederdag 2016

Diep in mijn hart verafschuw ik dit soort dagen, omdat het te commercieel geworden is. Als kind vond ik het zo spannend om op Vader- of Moederdag een gedichtje voor te dragen. Van die spanning is niets meer over, ik ga naar een bepaalde winkel en koop iets voor mam.

Dit jaar is alles anders. Mam is niet meer de moeder zoals zij was. Haar belevingswereld staat haaks op de werkelijkheid en vergroot de kloof tussen haar en haar omgeving enorm. Als jongste ben ik de eerste die zij niet meer (her)kent ………… bizar, omdat ik degene ben die 3 tot 4 keer per week bij haar is.

In de hoop een positieve prikkel te geven koop ik de plant die mijn vader altijd kocht voor haar. Heel even straalden haar ogen, maar al snel verdween ze weer in haar warrige wereldje.

Ik hou van haar, het maakt niet uit in welke fase zij zich bevindt. Haar ziektebeeld is tevens een spiegel. Deze spiegel leert mij zo ontzettend veel en soms valt het mij zo zwaar, maar bizar genoeg was Marc de enige die er altijd voor mij was. “Mijn vrienden” waren onbereikbaar, hadden het te druk of de vriendschap was over. Het deed zo ontzettend veel pijn en mijn zelfvertrouwen daalde tot nul.

Moederdag 2016 is een keerpunt! Ik ben geen moeder, maar een mens vol liefde. Ik kies voor een leven vol liefde, voor geven, voor helen, voor ontspanning ………… in de hoop dat dit mij nog gegeven is.

Koester je moeder, je vrouw, je eigen vrouwelijke kant, je zijn als prachtig mens.

Liefs Monique

 

 

 

Over monique46

Leef in liefde, eenvoud en vrijheid. Natuurmens en dierenvriend.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

