Gebroken bloem, maar het voorjaar komt!!!

Een gesprek met een onbekend iemand voor mij, maar o zo confronterend.

Ik haat spiegels, ik vind het niet prettig om mezelf te zien. Waarom niet? Ik herken mezelf niet meer.

En dan gaat iemand mij lezen, mijn lichaam komt in verzet ……… ik probeer alles af te sluiten, maar helaas …….. te laat! Ik kan niet meer, wil die pijn, het verdriet niet meer voelen, maar het is en blijft een deel van mij. Monique in haar kracht bestaat niet meer, ondanks het feit dat ik er dagelijks voor vecht!

En dan volgen de woorden: “Jij bent een gebroken bloem! Je hebt alles gegeven en dit is het resultaat”. Inwendig schreeuw ik, maar niemand mag het voelen. De onbekende gaat verder: “De doorstroming stagneert en jij raakt jezelf steeds meer kwijt. Jij bevindt je nu in een rouwproces en zonder hulp kom je hier niet uit”. Helaas als professional mag deze onbekende mij niet op dit pad begeleiden.

Ik weet het, het klopt allemaal! Dat ik niet geluisterd heb naar de mensen die voor mij het beste wensten en mij zo vaak waarschuwden, hoe blind kan je zijn? Het innerlijke weten, het vertrouwen ……… het is er niet meer. Ik ben degene die het zover heeft laten komen en alleen ik ben degene die dit hele gebeuren kan stoppen.

Dus dat wordt een rituele afsluiting en zoals ik het nu voel een internetloze periode inlassen. Tijd voor contacten waar wederzijdse interesse de basis is, waar de deur altijd open staat en schaamte voor mij als mens niet bestaat. Waar ik in vreugde wordt voorgesteld en welkom ben, waar “vrienden” eens geen vooroordeel hebben. Een leven waar een ieder er mag zijn. Ach, ik droom vrolijk verder, maar diep van binnen voel ik alle messteken van de vrienden van mijn “xxx” die hun ongezouten mening over mij mochten ventileren. Hoe bekrompen en kortzichtig ben je om over iemand een oordeel te vellen die je nog nooit gezien of gesproken hebt? Ik nodig iedereen uit om in mijn schoenen te gaan staan.

Ik weiger in negativiteit te vervallen en ga voor vreugde, compassie en onwijs veel liefde!

Leef in liefde, eerlijkheid en mededogen!

Liefs Monique

 

 

Over monique46

Leef in liefde, eenvoud en vrijheid. Natuurmens en dierenvriend.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

