Liefde

En dan doe je mee aan een geweldige groepsmeditatie voor dieren. Zelden heb ik zo’n mooie en liefdevolle meditatie ervaren. Na afloop meteen mijn moeder gebeld en het werd al snel duidelijk dat de intentie heeft gewerkt!

En toch blijft één aspect aan mij knagen! Liefde, alles is liefde.

Is dat echt zo? Als liefde alles is, waarom leeft dan men dan niet in harmonie, in liefde met elkaar, met de natuur en de dieren? Waarom blijft het ego zo vaak de boventoon voeren? Wat is er mis om jezelf bloot te geven aan mensen die je dierbaar zijn?

Maar nog meer worstel ik met de vraag: Waarom negeren mensen elkaar, waarom doen mensen elkaar pijn of verdriet? Wat is de beweegreden, waar zit die pijn en hoe kan je een ander helpen? Waarom wil die ander niet geholpen worden?

Open je hart, omarm de hulp en duik samen in het diepe. Voel de pijn, het verdriet, deel het en laat het vervolgens daar waar het thuis hoort! Pijn en verdriet wordt meestal veroorzaakt door een ander of door jouw verwachtingspatroon.

Laat het los, ga in je eigen kracht staan!

Ik ga aarden en terug naar mijn basis, heb gedaan wat mijn hart mij vertelde. Dit gaat niet zonder slag of stoot, maar met onvoorwaardelijke liefde gaat dit zeker lukken.

Leef je leven zonder rancune, haat of jaloezie! Leef vanuit liefde, deel dit en het vermenigvuldigd zich. Het is als een boemerang, dus omarm de liefde die je terugkrijgt.

Warme, liefdevolle groet, Monique

 

 

Over monique46

Leef in liefde, eenvoud en vrijheid. Natuurmens en dierenvriend.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Een reactie op Liefde

  1. jasmindamaro zegt:

    ich lebe nun schon fast mein ganzes leben mit tiehren vielerlei verschiedenne und ich weis mit bestimmtheit ihre liebe zu den menschen zu respeckttiehren du must sie nur mit respeckt behandeln un das kann man nicht lehren das wierd einen in der geburts wiege mitgegeben es gruest dich herzlich jasmin damaro

Geef een reactie

