Gezocht en gevonden!

Afgelopen week dus toch maar mijn hart gevolgd en het was voor mij thuiskomen! Eén blik en het gevoel was voor 100% oprecht. Niets of niemand kan dat veranderen. Het gevoel van echte, onvoorwaardelijke liefde ………..

Ja, deze liefde mag er zijn!  Waarom? Een liefde zo in mijn hart, zo puur en oprecht…………. iets mooiers bestaat voor mijn gevoel niet!

Vanuit een intens gevoel van liefde deel ik dit gevoel. Het is goed zoals het is, niets meer of minder. Niet iedere liefde wordt beantwoord, maar is dat eigenlijk wel de bedoeling?

Angst, was een van de redenen om deze liefde te negeren. Waarom angst? Omdat ik bang was dat ik deze liefde niet zou mogen voelen. Onzekerheid! Was het wel liefde of was het een verlangen?

Alleen door echt in het diepe te duiken, kan ik deze liefde plaatsen. Plaatsen in mijn hart.

De tweede uitdaging, mijn enorme liefde voor dieren en het enorme ontzag wat ik voor hen voel.  Het is de rode draad in mijn leven. Paarden, ik aanbid ze, maar ben vaak ook bang. Ze zijn zo groot en krachtig, weten de mens als geen ander te lezen. Daardoor zijn ze in staat mij (ons) de spiegel voor te houden.

Zaterdagavond zag ik een, voor mij, onbekend paard. Iets raakte mij bij het zien van haar. Ik heb de gekke gewoonte om tegen alle dieren te praten en dus ook tegen haar. Ze kwam meteen naar me toe en toen volgde iets wat ik nog nooit eerder heb ervaren. Met haar neus tegen mijn gezicht ging ze mij helemaal aftasten, van boven naar beneden en van links naar rechts. Uiteindelijk duwde ze haar neus tegen de mijne en hebben wij zo minutenlang gestaan. Dit gevoel was overweldigend en ontzettend leerzaam voor mij.

Beide ervaringen laten mij zien wat ik niet durfde te zien. Houden mij een spiegel voor en maken mij duidelijk ik kan en mag liefhebben, houden van, zonder afhankelijk te zijn van een ander.

Dit gevoel toelaten betekend dat mijn muurtje, mijn harde kant de prullenbak in kan. Ik mag mezelf laten zien, ik mag mijn gevoel toelaten en omarmen. En vooral ik mag houden van mezelf en van wie of wat dan ook!

Warme groet, Monique

Over monique46

Leef in liefde, eenvoud en vrijheid. Natuurmens en dierenvriend.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

