Een nieuwe, blanco weg!

Soms kan je het leven niet meer controleren en bevindt je je in die achtbaan. Emoties zijn niet te sturen, ze overvallen je en nemen je mee.

Dat is wat er nu gebeurt en ik ga mee in die stroom. Het vechten is voorbij en de tijd van loslaten en afscheid nemen is aangebroken. Ook ik heb lichamelijk teveel gevraagd en daar pluk ik nu de wrange vruchten van. Het constante geven, er 100% voor de ander zijn, maar vooral de vooroordelen hebben mij gesloopt. Het onverwachte overlijden van M. was de bekende druppel.

Het definitieve afscheid woensdag, in al zijn eenvoud, was erg indrukwekkend,  maar vooral zo ontzettend eerlijk en open. Iedereen mocht het op zijn of haar manier doen. Vrede hebben met wat er is, geen pijn meer of ongelijke strijd, maar ultieme rust! Dit maakt dat ik het kan accepteren en hem in liefde kan loslaten.

Veel heb ik van hem geleerd, maar zijn belangrijkste les was: Accepteren zoals het is!

Niemand kan mijn leven veranderen, alleen ik kan dat doen! En ja, dat is zo moeilijk. Ook ik bleef vasthouden aan het oude, hopen tegen beter weten in. Bang voor het onzekere. Ook mijn toekomst is nu onzeker …………..

Maar toch, ik ga voor het onzekere, mijn ultieme droom. Alles zal ik doen om die droom te verwezenlijken. En mijn eerste uitdaging is: Duidelijk krijgen welke mensen deze weg met mij mogen bewandelen, maar vooral wie ik in liefde los mag laten. Ik luister naar mijn hart, voel wat ik voel, weet wat ik weet en laat los in liefde.

De eerste voorzichtige voetstapjes zijn gezet, het ene na het andere inzicht dendert binnen en mijn zelfvertrouwen bloeit en groeit weer.

Acceptatie, liefde, vertrouwen, empathie en respect, kernwoorden voor mijn nieuwe weg. Ik ben er klaar voor ♥.

Liefdevolle groet, Monique

Over monique46

Leef in liefde, eenvoud en vrijheid. Natuurmens en dierenvriend.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

