De rode draden

Soms voel ik mij een oude doos, vooral als terug kijk op het verleden. Gelukkig voelt het verleden niet langer als ballast, maar zijn het mooie en dierbare herinneringen.

Lange tijd worstelde ik met verschillende roden draden in mijn leven, maar stap voor stap leerde ik deze te ontrafelen om uiteindelijk bij mijn kern, mijn ware ik uit te komen. Veel valkuilen kwamen voorbij en eerlijk gezegd moet ik er nu vreselijk om lachen. Jeetje hoe naïef kan een mens zijn!

Rode draden, herhalingen, gebrek aan inzicht, maar vooral het gebrek aan doorzettingsvermogen en angst zorgen ervoor dat het patroon zich telkens weer herhaald.

Uiteindelijk heb je zelf de keuze om in het web van rode draden te blijven zitten, de negatieve cirkel die je steeds weer in het diepe trekt, te zwelgen in zelfmedelijden en keer op keer tegen dezelfde problemen aan te lopen. Of kies je ervoor om het web te ontrafelen, je te ontdoen van datgene wat niet bij je past, je leeg zuigt en een bodemloze put lijkt?

Bevrijdt je van je angsten, laat alles los wat geen meerwaarde meer heeft en geniet optimaal van het leven! Maar vooral: Laat een ander niet bepalen hoe jij je leven mag leven!!!

Tuurlijk blijven er één of twee rode draden over in mijn leven, maar hoe moeilijk en pijnlijk het ook is ik pas er voor. Dus ga ik deze ontrafelen en definitief vaarwel zeggen. Ik ben gewoon helemaal klaar met bepaalde mensen ………………pff, wat een opluchting!!!

Het is niet egoïstisch om voor jezelf te kiezen, omdat het ware geluk in jezelf zit!

Warme groet, Monique

Over monique46

Leef in liefde, eenvoud en vrijheid. Natuurmens en dierenvriend.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

2 reacties op De rode draden

  1. jasmindamaro zegt:

    lebe in liebe einfachheit und vor allen dingen frei und wenn du liebe im herzen hast so liebst du auch mensch und tiehr noch einen schoenen abend fuer dich jasmin

  2. jasmindamaro zegt:

    hallo monik aude dosen sind waedevoll in antik
    ik ben een aude dose in august 77 dat is aud nit te audsoll noch enkele jahren willen leven warum fuehlst du dich wie eine aude dos herzliche gruesse an dich von jasmin damaro

Geef een reactie

