Regie in eigen handen!

Dit was het motto binnen mijn vorige baan! Mensen met een lichamelijke beperking wonen daar zelfstandig en bepalen zelf hun manier van leven! Iets waar ik voor 100% achtersta!

Inmiddels werk ik daar al bijna 3 jaar niet meer en toch vergeet ik die woorden nooit meer!

Deze woorden gelden, in mijn ogen, voor iedereen! Ja, ook voor mij! De laatste tijd merk ik steeds vaker dat anderen denken te bepalen hoe ik mijn leven moet leiden.  Ongevraagde adviezen ……….. brr, dan steiger ik meteen!!!

Ik luister liever naar mijn lichaam en innerlijke stem. Deze twee bedriegen mij namelijk nooit, zij leggen de pijn plekken bloot. Die dingen waar ik liever niet bij stil wil staan, maar  die ik echt niet kan en mag negeren!

Mijn lichaam fluit mij terug, mijn innerlijke stem zegt dat ik teveel geef. Is dat zo??? Blijkbaar wel en dus tijd me-time!!!

Ik hoop zo dat ik zondag mag leren wat ik zo graag wil, maar terwijl ik dit schrijf slaat de twijfel meteen toe. Werken aan mijn zelfvertrouwen is zo ontzettend moeilijk. Telkens weer laat ik het door een ander helemaal afbreken.

Tot dit moment. Ik ga voor mijn droom en dat gaat lukken!!! Ja, in de nabije toekomst ga ik mijn focus verleggen van mens naar dier! Ik kan niet wachten tot het zover is!

Niemand hoeft mij meer te zeggen wat ik wel of niet mag doen! Mijn lief staat voor 1000% achter mij, dus wat wil ik nog meer??? Ik ben dankbaar dat hij mij volledig steunt en alle ruimte geeft. Ik ben een geluksvogel en dus vlieg ik …………….. weg van de maatschappij en het materialisme!!! Eindelijk back to nature!!!!

Nog één obstakel te gaan en dat is een huisje in de natuur. Een klein huisje met heel veel grond, zodat wij zoveel mogelijk dieren mogen opvangen en hen een liefdevolle oude dag mogen geven.

Het voelt zo heerlijk om dit te schrijven!  Niet meer voldoen aan wat de buitenwereld van mij verwacht, gewoon lekker in mijn eigen, oude kloffie onze dieren verzorgen. Eén zijn met de natuur, dat is mijn ultieme geluk.

Haha, nu op zoek naar een ander huisje!!!

Lieve groet, Monique

 

 

 

 

 

Over monique46

Leef in liefde, eenvoud en vrijheid. Natuurmens en dierenvriend.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

