Geen lentegevoel

Zaterdagmorgen 6:45 u. Ik word wakker van de vogeltjes en even denk ik dat wij toch naar de Veluwe zijn gegaan, maar de pijn herinnerd mij weer aan de realiteit, hondsberoerd kwam ik vrijdagmiddag thuis van mijn werk en dus hebben wij ons weekend geannuleerd. Ik wil me omdraaien, maar een mega-pijnscheut verhinderd dat. Ik hijs me uit bed en loop zachtjes de slaapkamer uit.

Ik ga naar beneden, waar mijn zwarte dondersteen al staat te wachten. Ik open de achterdeur, geniet even van het fluitconcert en de rust. Ruim een week slaap ik, vanwege de pijn, maar 4 tot 5 uur per nacht en dus ga ik terug naar bed.

Het is 8:30 u. als ik weer wakker word. Opstaan en hoppa, naar de badkamer voor het ochtendritueel.

Na het ontbijt loop ik de tuin in en blijf bij de vijver staan. Vol ongeloof staar ik in de vijver, tranen stromen over mijn gezicht. Waar ik ook kijk, ik zie alleen maar dode vissen en kikkers. Dit kan niet waar zijn, de vijverpomp werkte toch? Ik steek mijn hand in het ijskoude water, op zoek naar de pomp. Als ik deze gevonden heb blijkt dat hij niets doet. Een schuldgevoel maakt zich van mij meester: Waarom heb ik niet beter opgelet?

Ik loop naar binnen en vraag aan mijn partner om mij te helpen alle dode dieren uit de vijver te halen. Ook hij is zichtbaar aangeslagen als we samen bij de vijver staan. Ik haal de eerste kikkers uit de vijver, maar de pijn belet mij om verder te gaan. Mijn lief neemt het van mij over. Verdrietig zie ik dat alle kikkers en vissen zijn doodgegaan. Morgen, in alle vroegte ga ik ze begraven, mijn lieve dierenvriendjes.

Als het water van de vijver warm genoeg is ga ik hem helemaal leeg halen, geen waterlelie’s meer, maar een diervriendelijke vijver.

Lieve groet, Monique

 

 

 

Over monique46

Leef in liefde, eenvoud en vrijheid. Natuurmens en dierenvriend.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

