Het leven kent ups en downs ………….pff

Donderdag, met een heerlijk gevoel sta ik op, omdat ik een super mooie afspraak heb. Ook dit is een lang gekoesterde wens van mij. Aan de ene kant zo vertrouwd, thuiskomen. Aan de andere kant voel ik ook weer onzekerheid. Hoe laat word ik verwacht???

Ik  start de pc opstarten en als ik wil gaan zitten, breekt er een wieltje van mijn bureaustoel af. Alarmbellen rinkelen in mijn hoofd, dit klopt niet ………. maar ik probeer de gedachten te verdringen.

Totdat ik mijn mail open. Beng ………… ik heb de tijd verkeerd ingeschat en dus kan de afspraak niet doorgaan. Als verdoofd staar ik naar mijn beeldscherm, dit kan niet waar zijn!!! Ja, ik ben blond, maar zo blond??? Yep, zo blond ben ik dus. Het duizelt in mijn hoofd en mijn adem stokt. Weg wens, weg afspraak …………. wat gaat er nog meer volgen??? Diep in mij breekt iets en ik voel dat ik terugval in een oude gewoonte. Ik maak me klein, sluit me af en ga verder op de automatische piloot.

Vrijdagmorgen, na een redelijke nacht (6 uur slaap) ga ik werken en daar vind ik mezelf voor even terug. Komt het door de buizerd en zijn boodschap? Is het mijn PGB-houder die een Monique ziet die hij niet kent? Alles gaat fout, maar de lach overheerst. Dan vertel ik hem dat ik er volgende week donderdag weer ben en zie paniek in zijn ogen. Schuldgevoel overheerst, maar ik wil het niet terugdraaien. De vermoeidheid slaat toe, angst ook over een bepaalde pijn die ik voel. Als ik naar huis fiets neemt de pijn toe en ook de herinnering aan december 2010. Iets waar ik de laatste dagen mee worstel, maar ik ben nog niet zo ver.

Mijn wens stuur ik de kosmos in en hoop ooit dat magische gevoel van thuiskomen nog een keer te mogen ervaren. Ik laat het verder los, het is zoals het is. Mensen maken keuzes die niet altijd uitpakken zoals je hoopt, wenst.

Mijn hartje klopt en stroomt over van liefde voor wie het wil ontvangen.

Ik kies nu voor mijn droomwereld en vul het in op een manier die voor mij goed voelt. Slechts één iemand weet hoe en wat, aan hem vertrouw ik dit toe. Maar ook voor hem geldt: Dit is iets van mij, mijn strijd! Leef, dans, zing en geniet!!!

Lieve groet, Monique

Over monique46

Leef in liefde, eenvoud en vrijheid. Natuurmens en dierenvriend.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

