Dankbaar!!!

Het leven gaat niet altijd over rozen, maar toch ……………..

Als ik ´s avonds na een mindere dag in mijn bedje lig en de dag voorbij laat komen, zie ik zoveel mooie dingen. Op het moment zelf uiteraard te weinig bij stil gestaan. Door dit iedere dag heel bewust te doen, lukt het steeds beter om al die mooie dingen, momenten, bewuster te beleven, te ervaren.

Doordat ik veel fiets zie ik veranderingen in de natuur, nadeel is wel dat ik niet voldoende op het verkeer let ………haha!!!  Een simpel voorbeeld is het verschijnen van molshopen. Molshopen hoor ik je denken, maar met het verschijnen van molshopen weet je dat er ander weer op komst is. Maar ook de vogel vertellen heel erg veel!!! Laat de hectiek van de dag eens los en luister, kijk en geniet van dit mooie gebeuren.

Ja, ik ben afgelopen week vreselijk diep gegaan, maar ik vertik het om mij nog langer door wie dan ook omlaag te laten halen! Ja, ik weet heel erg goed wat ik mis, maar ik kan er niets aan veranderen! Alles, het hele leven heeft te maken met keuzes. Ik kies voor vreugde, liefde, passie, maar vooral voor stralende mensen, mensen die vechten voor hun vreugde, liefde!

Helaas, ik ken zoveel mensen die door een diep dal gaan, maar zonder vertrouwen blijf je in die negatieve spiraal zitten. Nee, ik ben geen betweter, absoluut niet! Maar heb zo ontzettend veel mee gemaakt. Veel dierbare mensen voor altijd verloren, zij zijn de sterren aan de hemel. De liefde van mijn leven gevonden, maar het mocht niet zo zijn.

Waarom ben ik dan dankbaar? Terug geworpen op mezelf, de confrontatie met mezelf aangaan, mijn mindere kant onder ogen durven zien en dan stap voor stap richting toekomst gaan. Niet meer afhankelijk van een ander om intens gelukkig te zijn!  Ik ben goed zoals ik ben, ik hoef geen super vrouw te zijn, geen perfect lichaam, geen schoonheid, maar wel iemand die waanzinnig veel van het leven houd. Wat meer kan ik wensen??? Niets en dus ben ik dit leven zo ontzettend dankbaar!

Een handvol mensen herkent mij hier in en daar ga ik voor!!!! Dankbaar en vol liefde ♥♥♥

Warme groet, Monique

 

Over monique46

Leef in liefde, eenvoud en vrijheid. Natuurmens en dierenvriend.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

