Ongewenst kinderloos.

Jarenlang kon ik er mee leven, mijn lichaam is blijkbaar niet gemaakt om kinderen te krijgen, teveel zaken die een zwangerschap onmogelijk maakten. Nee, ik heb er absoluut geen spijt van dat ik mijn baarmoeder heb laten verwijderen. Een leven zonder lichamelijke klachten, dat was mijn wens en die is uitgekomen, maar wel op een bepaalde leeftijd en met de info dat een zwangerschap een kans van 1 op 1000 zou zijn.

Maar nu opeens tel je als ongewenst kinderloos mens niet meer mee! Sterker nog, mensen gaan mij negeren, ontwijken. Leeftijdsgenoten worden opa of oma! Een nieuwe wereld gaat voor hen open en dat gun ik hen van harte! Maar helaas Monique kan er niet over mee praten, heeft nul komma nul ervaring, dus ………….

Ongemerkt sluipt die pijn weer binnen en ik laat het over mij heen komen, laat maar komen dat intense verdriet, geen mens die het zal zien. Ik weet dat het heel veel van mij zal vragen om dit opnieuw een plek te geven, de draad in mijn leven weer op te pakken. Helaas het is nu niet anders. Noodgedwongen terug geworpen op mezelf.

Op dit moment weet ik het allemaal niet meer. In gedachten denk ik aan ons ongeboren mannetje Mats, sla mijn armen om hem heen en heb hem zo lief.

Lieve groet, Monique

Over monique46

Leef in liefde, eenvoud en vrijheid. Natuurmens en dierenvriend.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

