De buizerd.

December 2010. Vijf dagen op rij kwam ik een buizerd tegen. Juist in die periode dat mijn broer ziek was. Omdat ik geloof in de boodschappen van de natuur, ging ik zoeken. Buizerd: Dood en wedergeboorte. Dat kwam keihard binnen, maar er was geen weg terug meer, wat volgde was zijn dood.

Hoe mooi en magisch ik de buizerd ook vind, ik kom hem liever niet te vaak tegen.

Twee dagen op rij zit er dus een buizerd in dezelfde boom, doodstil! Ik kan mijn ogen niet van dit mooie dier afhouden, een prachtig verenkleed met opvallend geel gekleurde poten. Maar toch, een angstig gevoel bekruipt mij. Moet ik weer afscheid nemen van iemand die mij dierbaar is of gebeurt er deze keer iets moois???

Omdat ik er geen invloed op heb kan ik alleen maar afwachten en hopen op een positieve afloop!

Tijdens deze koude-inval denk ik veel aan dieren die in de vrije natuur leven en bewonder hen voor het doorzettingsvermogen. Ik besef dat dit ook een onderliggende boodschap is. Gelukkig is mijn leven op dit moment gevuld met mooie gebeurtenissen, veel liefde van en voor elkaar, maar vooral dat ik gewoon mezelf mag zijn. Mocht het een keertje tegenzitten dan zal ik zeker aan deze boodschap terug denken.

Een leven zonder dieren is voor mij geen leven, een huis zonder dieren is voor mij een leeg omhulsel. Waarom??? Omdat daar, voor mijn gevoel althans, de pure liefde ontbreekt!

Warme, diervriendelijke groet, Monique

Over monique46

Leef in liefde, eenvoud en vrijheid. Natuurmens en dierenvriend.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

