Nooit verwacht!!!

Een dag als iedere andere dag, vroeg opstaan en naar m’n PGB-houder. En toch, geen enkele dag met hem is hetzelfde.

Vandaag gebeurde iets wat ik nooit had verwacht, maar zo ontzettend mooi was.

Ik ben iemand die het heerlijk vind om een ander aan te raken, maar mijn PGB-houder haat het echt. Ik probeer dus heel bewust zo snel mogelijk ieder lichamelijk contact tot een minimum te beperken.

Afgelopen week heb ik veel met hem gesproken over zijn pijn, hem alternatieven aangereikt, maar helaas hij wilde niet. Geen vertrouwen meer in de medemens. Een intens verdrietige jongeman keek mij aan. Ja, als je al maandenlang pijn hebt en de pijnstillers bieden geen verlichting, dan mag je verdrietig zijn.

Vanmorgen had hij weer ontzettend veel pijn en dat breekt mijn hart. Na enige tijd vroeg hij of ik eens wilde voelen. Natuurlijk deed ik dat, spontaan, zonder na te denken. Ik gaf mijn visie op wat ik voelde en haalde mijn hand weg.

En dan opeens, met een klein stemmetje vraagt hij of ik mijn hand weer op de betreffende plek wil leggen. Tuurlijk doe ik dat, maar nog steeds geen idee wat hij bedoeld. Dan zegt hij: Mam, Monique’s hand gloeit helemaal. Ik slik, omdat ik voel dat ik op de zere plek zit. Even twijfel ik, maar ik vraag het toch: Mag ik mijn andere hand ook gebruiken??? Ja dat mocht, maar het zou toch niet werken omdat de tilmat er tussen zat. Ik vertelde hem dat dat niets uitmaakte. Zo gezegd, zo gedaan. Wat ik voelde was erg heftig, maar de overwinning van m’n PGB-houder voelde zo goed.

Een tijdje heb ik zo gestaan, alleen maar energie doorgeven, tot hij zei dat het goed was. We gingen verder met onze werkzaamheden. En dan zit hij in zijn rolstoel en vraagt weer naar mijn handen. Met alle liefde leg ik ze op de pijnpunten. Als hij vraagt om te stoppen zit er een stralende jongeman voor mij.

Wat een verschil met vorige week, klein en bang. Nu iemand met lef en vertrouwen! Wat ben ik trots op hem. Het loslaten van oude angsten gaat steeds beter!

Ik voel mij zo bevoorrecht dat ik met hem mag werken!

Lieve groet, Monique

 

Over monique46

Leef in liefde, eenvoud en vrijheid. Natuurmens en dierenvriend.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

