Onafhankelijk en vrij!!!

Een dag voor mezelf, ruimte en tijd om mezelf weer eens onder de loep te nemen. Uiteraard weer veel geschreven, maar nu eigenlijk over dingen die ik niet meer wil, dingen die ik als belastend ervaar. Eigenlijk ook weer het moeten.

Een van de dingen waar ik telkens weer tegen aan loop is dat ik geen Nee kan, durf of wil zeggen.  Er is één uitzondering en dat is bij mijn partner. Dat voelt zo goed dat ik nu ook ga toepassen in mijn dagelijkse leven.

Het zal natuurlijk gepaard gaan met vallen en opstaan, maar ik voel dat mijn lichamelijke klachten veroorzaakt worden door telkens weer Ja te zeggen. Ik mag nee zeggen tegen een 6-daagse werkweek, ik hoef geen antwoord te geven op zaken die mij niet aangaan, maar ook mag ik zelf bepalen met wie ik contact wil onderhouden.

Voorlopig trek ik me terug in mijn veilige comfort zone. Zoals ik aan niemand enige uitleg verschuldigd ben, is niemand dat verplicht richting mijn persoontje.

Ik wil weer optimaal genieten, stralen en lachen. Dat is mijn streven. Voor sommige dingen loop ik niet weg, maar ik ben nu eenmaal een einzelganger. Doe de dingen op mijn manier, zonder input van anderen, vrij en onafhankelijk. Dit leven is van mij.

Lieve groet, Monique

Over monique46

Leef in liefde, eenvoud en vrijheid. Natuurmens en dierenvriend.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

