Mens en zijn

Nederland, het land van de onbegrensde mogelijkheden. Een land waar ieder zijn eigen geloof mag belijden ……………… schiet mij maar lek!!!

Nederland waar ben je gebleven? Waar is die tolerantie gebleven???

Vanmorgen, op weg naar m’n werk hoorde ik voor het eerst van “de homotherapie” en ik geloofde echt niet wat daar gezegd werd! Is dit Nederland anno 2012??? Dit is toch echt te walgelijk voor woorden.

Tja, ik moet bekennen dat ik met geen enkel geloof iets heb. Geloven doe je in jezelf, in je ware ik! Niet in iets wat voor mij niet tastbaar is, waardoor zoveel gruweldaden zijn gepleegd uit naam van ………….. en nog steeds plaatsvinden.

Zoiets maakt mij zo verdrietig!  En eerlijk gezegd heb ik de neiging te schrijven: Flikker op met al die geloven! Pfff, wat een opluchting om het daadwerkelijk te schrijven.

Kom op zeg! Het gaat hier over mensen, individuen, mensen van vlees en bloed, mensen zoals jij en ik. Op het moment dat je iemand vanwege zijn geaardheid veroordeeld, kijk eens in de spiegel, verplaats je in de situatie waarin zij zich bevinden.

Wij zijn allemaal mensen, laten wij elkaar respecteren en accepteren! Geen vooroordelen meer, maar gewoon met elkaar samenleven.

Lieve groet, Monique

Over monique46

Leef in liefde, eenvoud en vrijheid. Natuurmens en dierenvriend.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Een reactie op Mens en zijn

  1. Helemaal mee eens, Monique! Gelukkig heeft de Joodse organisteie in A’dam alle banden met degene die het gezegd heeft verbroken. Maar het is daarom niet minder schandalig!
    Goed stuk, dus!

Geef een reactie

