Kaartenhuis

Misschien herkenbaar voor jou, misschien denk je na het lezen: Goh, wat is dit allemaal?

Verschillende keren dacht ik mijn leven op orde te hebben, maar dan bleek het een kaartenhuis te zijn. Beng, weg houvast, weg droom! Het ergste is misschien wel dat ik het telkens zelf veroorzaakte, zag dingen die er in werkelijkheid niet waren, cijferde mezelf keer op keer weg en bleef uiteindelijk met lege handen achter.

Geen idee wanneer het daadwerkelijk tot mij door begon te dringen, maar langzaam maar zeker veranderde mijn kaartenhuis in een stevig huis. Mijn huis is mijn hart! Alleen ik bepaal wie er een plek in mijn huis verdiend en laat het niet meer aan de ander over. Je mag proberen over mij heen walsen, mij te raken, maar als het voor mij niet meer oké voelt is de deur van mijn hart op slot.

Dat is één van de dingen waar ik lange tijd mee geworsteld heb, maar tijdens een bijeenkomst gisteravond viel alles op zijn plek. De reactie van een van de deelnemers opende mijn ogen. Een plotselinge woede, onmacht, die werd ontkent, hield mij een spiegel voor.

Ja, ik weet het, ik moet nog zoveel leren, maar mijn innerlijke kompas wijst mij de weg. Mijn lichaam geeft mij signalen die ik niet kan en mag negeren, terwijl mijn ratio heel iets anders zegt.

Ik keer terug in mijn huisje, mijn hart en omring mij met het meest liefdevolle dat er in het leven is: Onvoorwaardelijke liefde!!!

Warme, liefdevolle groet, Monique

Over monique46

Leef in liefde, eenvoud en vrijheid. Natuurmens en dierenvriend.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

