Kerst!

Al jaren bekruipt mij een gevoel van onbehagen als we richting kerst gaan. Op hyves heb ik er ooit een blog over geschreven, maar mijn afkeer is alleen maar versterkt!

Het twitterkerstfeest heeft dat weer eens heel erg duidelijk gemaakt. Ik hoef mijn ogen maar te sluiten en dan zie ik de gezinnen weer voor me! Onbewust heb ik flarden van gesprekken op gevangen! Met veel moeite en een gevoel van schaamte onderdrukte ik regelmatig mijn tranen!

Maar wie ben ik? Een roepende in de woestijn, maar ook vasthoudend! Het moet anders en het kan anders in Nederland!

Waarom staan de financieel sterke mensen niet stil bij die mensen, waar de kerst een hel voor is? Waar gezinnen blij zijn deze kerstdagen te kunnen overleven, terwijl er gezinnen zijn waar de overvloed geen grenzen kent? Voor hen alleen maar het duurste, het beste. Ik kan hier niet meer tegen, ik walg hiervan!

Maar niet alleen de gezinnen die het financieel moeilijk hebben, ook mijn medeburgers die alleen zijn, mijn gedachten zijn ook bij hen! Juist voor hen zijn deze dagen extra zwaar.

Het ergste is eigenlijk dat men vaak niet eens meer weet wat kerst echt betekend! Nee, ik ben niet gelovig, misschien is dat ook de reden waarom ik niets met deze dagen kan en wil! En ja, ik ben heel erg “christelijk” opgevoed, maar heb dat al jaren geleden losgelaten. Ik ben een einzelganger, doe mijn eigen ding, maar niet ten koste van mijn medemens!

Er zijn zoveel mensen, achter die gesloten deuren, die het nu zo zwaar hebben. Waar de eenzaamheid en het verdriet nu keihard toeslaan. Mijn hart gaat uit naar deze mensen!

Een traan rolt ongemerkt over mijn gezicht. Ik, wat heb ik te klagen? Niets, helemaal niets!

Voor de mensen die het moeilijk hebben, vanavond en de komende dagen: Ik stuur jullie heel veel liefde! Ik vergeet jullie echt niet!

Lieve groet, Monique

 

Over monique46

Leef in liefde, eenvoud en vrijheid. Natuurmens en dierenvriend.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

