Storm!

Is het de tijd van het jaar? De donkere dagen voor de kerst? Of is het de herinnering aan een jaar geleden? Geen idee!

Het stormde afgelopen week behoorlijk, maar terwijl de storm buiten is gaan liggen stormt het in mijn hoofd. Een telefoongesprek waar angst en verdriet tastbaar zijn. Ik huil in stilte,  omdat de ander mijn steun en liefde nodig heeft. Overgeleverd aan de medische wereld voor de één, een roekeloos leven voor een ander, maar alles draait om leven! Soms heb je een keuze, soms overkomt het jou.

Nee, het leven is soms niet eerlijk, dan heb je geen keuze en moet je dealen met datgene wat je overkomt.

Een gesprek vanavond met een buurtgenoot over het PGB, het materialisme en het ontbreken van menselijk contact, maakt het allemaal  niet eenvoudiger. Het PGB, daar ben ik direct bij betrokken, materialisme is aan mij niet besteed, maar het menselijke contact ……….! Echt luisteren naar elkaar, open en eerlijk praten over wat je bezighoud, een liefdevol gebaar, ik mis het vaak. Terwijl dat voor mij juist de speerpunten zijn in het leven.

Mijn buurtgenoot had een bepaald beeld van mij en was blijkbaar aangenaam verrast dat het in grote lijnen klopte. Ik heb aangeboden zijn gezin verder te willen helpen en hij heeft m’n aanbod aangenomen!

Is dat verstandig op dit moment? Ja, omdat dit leven van mij nu bestaat uit het helpen van anderen. Een volgend leven, mijn laatste, zal in het teken van onvoorwaardelijke liefde staan. Vele levens voor gevochten, maar dan word de cirkel rond!

Dit weekend veel nadenken, maar vooral helpen op afstand!

Voor wie ik zo ontzettend lief heb, ik ben dichterbij dan je denkt!

Lieve warme groet, Monique

Over monique46

Leef in liefde, eenvoud en vrijheid. Natuurmens en dierenvriend.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

