Je kan niet alles hebben wat je wenst!

25 jaar geleden had ik slechts één wens: Ik wilde graag een kindje krijgen!

Al vrij snel kwamen wij in die medische molen terecht, een onderzoek hier, een kijkoperatie daar en dan de pijnlijke mededeling: We kunnen kunstmatige inseminatie proberen! De wens was zo groot, dus natuurlijk gaan wij voor K.I. Tien behandelingen later valt het doek.

Onze laatste strohalm was ICSI! Panisch voor een spuit moest ik er toch aan geloven. Hoe voorzichtig m’n lief ook was, het was iedere ochtend een hel. Een handdoek in m’n mond om te voorkomen dat ik het uit zou schreeuwen, de tranen stroomden over mijn gezicht.

Terwijl ik dit schrijf, voel ik weer die pijn en komen de tranen als vanzelf!

Poging één mislukte, poging twee mislukte, maar poging drie………. Alles was anders, mijn lichaam voelde anders en dus naar het AZM! Een onderzoek, geen antwoorden, maar wel een nieuwe afspraak! Hoop.

Ik bleef werken, tilde op een gegeven moment iets van 60 kg en beng er gebeurde in mijn lichaam iets wat zo fout was!

Enkele dagen later volgde m’n menstruatie en was mijn ultieme wens voorbij. Nooit een kindje van ons samen. Nooit weten hoe het voelt om zwanger te zijn, nooit oma worden! Terug naar het AZM! Daar werden wij gefeliciteerd. Een enorme huilbui volgde: Nee, ik ben niet zwanger! Ongeloof bij iedereen, omdat het enkele weken geleden overduidelijk was dat ik wel zwanger was. Ik viel in een diep, zwart gat!

De tijd stond stil, maandenlang was ik onbereikbaar voor alles en iedereen! De pijn en het verdriet, het was ondragelijk. Ik kon er niet mee om gaan.

Tot ik droomde over een heel klein jongetje, Mats is zijn naam! Ik wandelde met onze vorige hond, Floppie. Naast mij liep een beeldschoon jongetje, blond krullend haar, zijn handje in mijn hand……… en dan opeens rent hij weg, voorgoed uit mijn leven! Ik besefte op dat moment dat ik ons kleine mannetje los moest laten.

Iets heeft bepaald dat ik geen kindje mocht krijgen, geen idee wat de reden is! Alles wat er in je leven gebeurt heeft een reden. Pieker niet over het waarom, het helpt je niet verder! Er is alleen maar een daarom, onderga het, voel het een doorleef het!

Helaas het heeft niet zo mogen zijn, maar op deze dag #wereldlichtjesdag denk ik aan het mooie mannetje en hou zijn handje nog eenmaal vast!

Lieve groet, Monique

Over monique46

Leef in liefde, eenvoud en vrijheid. Natuurmens en dierenvriend.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

