De geschiedenis herhaalt zich

Terwijl de tranen over mijn gezicht stromen, ga ik terug in de tijd!

Nee, mijn jeugd was absoluut niet leuk. Ik groeide op met een broer die verslaafd was. Mijn ouders hadden alleen maar zorgen. Papa vluchtte in zijn werk, Mama aan de drank.

Ik trok mij terug in een fantasiewereld , een wereld waar alles mooi en liefdevol was. Het was mijn manier van overleven, want wat wist ik nu eigenlijk van het leven? Nog steeds heb ik heel erg sterk de neiging mij voor alles en iedereen af te sluiten, naar mijn droomwereld te gaan, op momenten dat ik niet meer trek! Dat moment is er nu!

Vorig jaar op 5 december hoorde ik dat mijn broer ziek was. Na 8 jaar zocht ik weer contact met hem. Het was zo heftig, intens, maar er was geen tijd meer, op 22 december is hij overleden. Geen antwoord op mijn vragen, maar wel onvoorwaardelijke liefde voor hem.

Het kind van mijn zus heeft ons ooit, door leugens en bedrog uit elkaar gedreven. De ziekte van papa bracht ons weer bij elkaar. Nu zorgt dit kind voor afstand binnen het huwelijk van mijn zus.

Ik kan niet schrijven wat het is waardoor die afstand er is, het is te walgelijk voor woorden!

Onze grootste angst is het kleinkind van mijn zus! Dit breekt alles af, alles waar ik jarenlang voor heb gevochten. Helaas ik sta hier met lege handen en  weet het niet niet. Mijn droomwereld is onvindbaar en doelloos staar ik voor me uit! Niet weer een mensenleven kapot!

Liefs, Monique

 

 

Over monique46

Leef in liefde, eenvoud en vrijheid. Natuurmens en dierenvriend.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

