Mooi gesprek

Terwijl de emotie´s door mijn lijf gieren, de tranen weer opborrelen, denk ik terug aan het gesprek van afgelopen avond.

Uiteraard ging het gesprek over het definitieve afscheid van een bijzonder mooi mens, een liefhebbende papa en echtgenoot, een mensenmens! Een uniek mens heeft dit leven verlaten, maar weet zich omringd door zoveel liefde.

Het gesprek vanavond ging over het tonen van je ware aard,  je kwetsbaarheid, je empathisch vermogen. M´n gesprekspartner is een zakenman, lange tijd erg afstandelijk, maar stap voor stap leer ik hem beter kennen.

Hij vroeg mij waarom het voor velen zo moeilijk is om je ware verdriet te laten zien. Of hij mij vanmiddag heeft gezien toen ik het uit wilde schreeuwen van verdriet, de pijn en gemis van anderen niet meer kon plaatsen, alleen nog maar kon huilen en steun zocht bij m´n partner? Het doet er niet toe.

Toch laat zijn vraag mij niet los. Mag je anno 2011 niet meer kwetsbaar zijn? Of moet je een masker opzetten en altijd maar doen alsof je blij, gelukkig of de eeuwige positieve mens  bent? Het stoot hem, en mij ook, enorm tegen de borst.

Een gevoel, een emotie van blijdschap of verdriet! Mag dat niet meer? Ik denk terug aan gistermiddag, een buitenlands moedertje werd zo enorm vernederd. Een spervuur van vragen werd in hoog tempo op haar afgevuurd. Ik kan het niet begrijpen dat mensen zo hard zijn. Uiteraard heb ik uitgelegd hoe ik de situatie zag en de dame in kwestie draaide uiteindelijk bij, maar toen was het moedertje al verdwenen. Weer iemand die onnodig gekwetst was en waarom?

Misschien tegen beter weten in, maar ik blijf geloven in de goedheid van de mens. Puur en zonder vooroordeel ben je geboren, uiteindelijk zal je ook zo sterven! Ben tijdens dit aardse leven alsjeblief een mens, een mens puur en onbevooroordeeld!

Lieve, warme groet, Monique

Over monique46

Leef in liefde, eenvoud en vrijheid. Natuurmens en dierenvriend.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

