De boom (deel 2)

Waarom een 2e blog?

Veel nagedacht over mijn blog: De boom. Het klinkt waarschijnlijk makkelijk, maar in de praktijk blijkt het toch wel moeilijk te zijn.

Hoe kan je na een wandeling, na het contact met de boom, vorm geven aan datgene wat je verdrietig maakt, die extra bagage loslaten?

Dit kan alleen maar door volstrekt eerlijk te zijn tegenover jezelf. Als je het durft, wil en kan …………. neem papier, een potlood en begin!

Teken die mooie bladverliezende boom. Er zitten nog steeds bladeren aan de boom, hoeveel bladeren is aan jou. Ieder blad is synoniem aan iets wat jou pijn doet. Schrijf bij ieder blad je pijn, je vraag. Maar ……….. en dat is het moeilijkste aan deze tekening! Vraag jezelf bij ieder blad af: Waarom doet het pijn, waarom laat ik het niet los?

Schrijf de antwoorden naast de pijn, het verdriet! Is die pijn, het verdriet, het gemis het waard om lichamelijk en geestelijk te lijden? Het antwoord is aan jou!

Hier houdt mijn ongevraagde advies op, mijn tekening ligt naast mij! Mijn hart, mijn liefde stroomt meer dan ooit.

Ik heb je lief!

Liefs en een warme knuffel, Monique

 

Over monique46

Leef in liefde, eenvoud en vrijheid. Natuurmens en dierenvriend.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

