De bruiloft!

Een prachtig, mooie, jonge vrouw kwam een jaar geleden in mijn leven. Een stralende glimlach, pret lichtjes in haar ogen, maar vooral haar uitstraling en haar woorden raakten mij diep. Hoewel het contact in eerste instantie vrij oppervlakkig was, ging zij steeds meer voor mij en m´n partner betekenen.

Maanden geleden vertelde zij over haar leven, haar jeugd, maar vooral over de ziekte van haar Papa ……ALS. Helaas wisten wij als geen ander wat deze ziekte inhoudt, er is geen medicijn, er is geen uitstel er is alleen maar verlies. Verlies van functies, iedere keer iets meer, iets verder. Gevangen in je eigen lichaam, zo graag willen maar het gaat niet.

Enkele weken geleden vertelde ze dat Papa hard achteruit ging. Toen volgde het bericht dat Papa gaat trouwen en zij is zijn getuige.

En dan opeens het bericht dat Papa in het ziekenhuis zal trouwen, omdat het niet goed gaat. Slikken is erg moeilijk en Papa heeft veel ingeleverd. Dit voelt niet goed, ik moet naar haar toe. Als een speer vertrek ik, geen idee hoe ik haar aan zal treffen, maar zij mag nu niet alleen zijn. Wat volgde is iets tussen haar en mij.

Ze begint te praten. Papa kan niet in het ziekenhuis trouwen, omdat hij in een andere plaats alles voor zijn huwelijk heeft geregeld. Gek word ik van die bureaucratie. Er flitst van alles door mij hoofd, maar ik kan niets meer doen, er is te weinig tijd!

Morgen gaat haar Papa trouwen, als de artsen toestemming geven! Zij hebben er allemaal zo naar uitgekeken. Mijn wens is dat het voor hen een waanzinnig mooie dag wordt! Ik weet dat deze dag heel veel van hen zal vragen en daarom vraag ik aan jou, mijn lezer: Wil jij morgen iets positiefs wensen voor hen? Positieve energie sturen of een kaarsje branden uit liefde?

Ondanks het feit dat ik morgen de hele dag moet werken, zitten de kaarsjes al in mijn tas en zal ik in gedachten constant bij hen zijn.

Lieve groet, Monique

Over monique46

Leef in liefde, eenvoud en vrijheid. Natuurmens en dierenvriend.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

