Ubermensch versus bestaansrecht!

Gisteravond schreef ik een blog op:  http://www.natuur-en-dier.nl/page/blog over ene Bleker. Ja, ik krijg het vreselijk koud als ik die man zie. Voor mij een teken dat deze man niet tot mijn bloedgroep behoort, sterker nog: Hij speelt het spel vanwege het geld.  Was het mijn voorgevoel? Ik weet het niet en wil er ook niet over nadenken.

De adem stokte in mijn keel toen ik vanmorgen het bericht hoorde dat orka Morgan naar Tenerife kan gaan.  Wederom draait dit om geld en dat over de rug van een onschuldig dier. Het Dolfinarium heeft er heel bewust voor gekozen om Morgan afhankelijk te maken van de mens, weigerde mee te werken aan de terugkeer van Morgan in zee met haar familie! De komst van Morgen heeft het Dolfinarium veel bezoekers opgeleverd en dat weegt niet op tegen het welzijn van de orka. Bleker´s keuze om haar naar Tenerife te sturen is zo slecht onderbouwd. Het bassin nog kleiner dan het huidige en de andere aanwezige orka´s zijn bovendien erg agressief.

Het EK-voetbal volgend jaar in onder andere Oekraïne. Alweer delft het dier het onderspit! Zwerfhonden en katten worden levend verbrandt. Tja, toen Blatter (voorzitter van de FIFA) een bezoek aan dit land bracht heeft hij gezegd dat er teveel zwerfdieren rondliepen. Is dit de tendens, de voorbode van het bestaan op deze aarde?

Ja, dit is onze toekomst. Ik weet dat heel veel mensen hun schouders ophalen. Maar beseffen deze mensen zich wel dat dieren ook gevoel hebben??? Nee deze mensen beseffen dat niet omdat hun wereldje draait om geld, aanzien, carrière en macht.

Het mag duidelijk zijn dat ik walg van mensen die zoiets nastreven.

Tot overmaat van ramp stuit ik ook nog op het volgende filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=-M9t2fm__K0&feature=share  In en in triest dat de mens zo met de natuur en al zijn rijkdommen omgaat.

Wanneer beseft de mens dat alles met elkaar in verbinding staat? Dat het een niet zonder het ander kan? Dat er zoveel andere oplossingen mogelijk zijn? Zolang het geld de belangrijkste drijfveer voor de mensheid is zal er niets veranderen!

Ik ben me ervan bewust dat ik nu slechts één aspect van het leven aankaart. Wellicht dat ik de komende tijd een ander onderwerp onder de aandacht ga brengen!

Lieve groet, Monique

Over monique46

Leef in liefde, eenvoud en vrijheid. Natuurmens en dierenvriend.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

