Vraag niet waarom!

Na een lange, maar heerlijke werkdag, de week afsluiten in ons stamcafé. Deze keer ben ik er eerder dan mijn lieverd en in gedachten loop ik richting ingang. Voel me toch nog altijd een beetje onzeker om er alleen naar toe te gaan ………. pfff!

Dan zie ik iemand op het terras zitten, iemand die een gevoelige snaar bij me raakt. Ik vraag hoe het gaat en zie vanalles in de ogen. Even vraag ik mezelf af: Mag ik er ongevraagd bij gaan zitten, maar die vraag wordt onbewust beantwoord.

Het gesprek vliegt van het ene naar het andere onderwerp. Totdat we to the point komen. Ik luister, voel en slik diverse keren om die brok in m’n keel kwijt te raken. Iemand zo puur, zo eerlijk en oprecht! Weten welke zware tijd er voor de deur staat, het verlies van één van je ouders.

De ander voelt zich schuldig door te praten over alles wat er nu in het leven gebeurt. Ik ben echt met stomheid geslagen. Als er een kleine stilte valt vertel ik in het kort over het verlies van mijn vader en broer. Geef ongevraagd het advies om alles wat je tegen je vader/moeder wilt zeggen gewoon mag delen met hem/haar. We praten verder en ik sta versteld over het relativeringsvermogen van de persoon tegenover mij.

Op een gegeven moment vervolgt het gesprek zich op zachte toon, ogen vullen zich met tranen. Ik volg niet mijn eerste gevoel, nee ik sla mijn armen niet om haar heen omdat ik haar ruimte moet geven. Ze mag praten, ze mag huilen, ze mag gewoon zichzelf zijn. Ik luister, schiet zelf helemaal vol, maar ik wil haar ruimte geven en die hoop ik haar ook gegeven te hebben. Onze tafelgenoten, inclusief mijn lieverd, voelen de verandering en zijn stil.

Op zachte toon gaat zij verder, vol liefde verteld zij over haar vader, maar ook met veel trots! Dan volg ik mijn gevoel, doe wat ik wilde doen met tranen in mijn ogen.

Een van onze tafelgenoten vraagt of ze haar een knuffel mag geven en dat was zo’n mooi moment.

We praten nog enige tijd verder, maar dan is het tijd om te gaan.

Thuisgekomen begin ik er met mijn lieverd over en dan opeens zeggen wij alletwee hetzelfde: We houden van deze lieve meid. Alles zullen wij doen om er voor haar te zijn, omdat ……………………….

Vraag niet waarom! Als je van iemand houdt, jong of oud, gezond of ziek, laat je liefde zien, laat die ander voelen dat je er bent. In goede tijden, maar ook in slechte tijden.

Leef in liefde, niet in haat!!!

Liefs Monique

Over monique46

Leef in liefde, eenvoud en vrijheid. Natuurmens en dierenvriend.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

