Back on earth!

Afgelopen weekend werd alweer een vriendschap per mail verbroken, blijkbaar hoort dit zo anno 2011! Voor mij onbegrijpelijk. Waarom niet in een persoonlijk gesprek? Waarom alleen maar kille woorden en verwijten?

Ja, ik weet het, ik ben ontzettend direct, maar vooral eerlijk. Dat is blijkbaar voor de laatste persoon DE reden om onze jarenlange vriendschap te verbreken. Het meest wrange van dit alles is, dat ik jarenlang niemand toe durfde te laten in mijn leven, maar haar wel. Ik had zo’n grenzeloos vertrouwen in haar, heb alles met haar gedeeld, kon mezelf compleet wegcijferen voor hen, maar blijkbaar miste ik iets. Of beter gezegd: Zij miste iets in/bij mij.

Sinds afgelopen juni, het moment dat de eerste vriendschap per mail verbroken werd, begon ik mezelf terug te trekken en werd de fundering voor mijn muurtje geplaatst. Inmiddels groeit mijn muurtje in rap tempo en eerlijk gezegd kan ik niet wachten tot de muur voltooid is.

Blijkbaar ben ik, als mens, persoon, te gecompliceerd om bevriend mee te zijn, maar vooral om te blijven!

De les die ik hieruit geleerd heb is dat ik nu kies voor oppervlakkige contacten, ik zal niemand meer zo dichtbij laten komen. Aan de ene kant maakt dit mij verdrietig, maar aan de andere kant is het ook een opluchting. Ik mag van mezelf gewoon Ik zijn.

Tja, terug op aarde! Weg illusies en zie de waarheid onder ogen. Een extra motivatie om mijn droom te verwezenlijken!

Liefs, Monique

ps. Dit zijn levenslessen, welke nodig zijn om dichter bij jezelf te komen!

Over monique46

Leef in liefde, eenvoud en vrijheid. Natuurmens en dierenvriend.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

4 reacties op Back on earth!

  1. yvonne zegt:

    Lieve Monique,

    Ook mijn muurtje is heel hoog, daarom geef ik zoveel om de dieren
    En zal altijd voor ze blijven vechten
    Laat je niet kisten meid
    Liefs, Yvonne

  2. Ik weet even niet wat ik moet zeggen…..Jij bent zo mooi en puur en als “vrienden”jou groei niet durven aan te nemen en te accepteren dan is dat erg jammer voor hen die een prachtmens verliezen als vriendin! Ik geef je een knuffel.

Geef een reactie

