De rust van de stilte ervaren?

De afgelopen week was niet bepaald leuk, dus keek ik uit naar dit weekend. Zaterdag lekker met m´n liefste naar Amersfoort, mooi niet dus. Onze viervoeter kon niet naar m´n moeder, omdat ze teveel pijn heeft en Zuco te sterk voor haar is. Ik wilde geen enkel risico nemen en dus ben ik thuis gebleven, nou ja thuis…….

Zonder fototoestel, zonder Zuco, naar de Meinweg gegaan, omdat mijn lichaam weer eens duidelijke signalen gaf. Die signalen geven mij een enorme onrust en daar had ik even geen behoefte aan.

Zodra ik op de Meinweg ben stopt het denken en volgt de rust vanzelf. Bewust negeer ik de vele schuilhutten van de jagers, nu even niet aan denken. Ik koos ervoor om alleen maar te kijken en zie veel vlinders, kikkers en salamanders.

Ik loop naar mijn favoriete plekje, iets wat ik zo graag met m´n dierbaarste vriend had willen delen, maar het is helaas nooit zover gekomen. Aangekomen op m´n plek ga ik zitten en meteen valt alles van mij af en het voelt alsof ik slaap. Het kikkerconcert is fenomenaal. Ik sluit m´n ogen en er verschijnen opeens beelden uit het verleden. Onopgemerkt stromen de tranen over m´n gezicht, zoals ook de gedachten en gevoelens over iemand. Uit het niets verschijnt m’n overleden vader, ik kruip in zijn armen en voel me weer het kleine meisje van vroeger. Aandachtig luister ik naar zijn boodschap en voor de zoveelste keer die bevestiging: Schijn bedriegt Monique, jouw gevoel klopt, heb vertrouwen! Hoe graag ik pap ook bij me wil houden, hij verdwijnt in de, voor mij, onzichtbare wereld. Gelukkig weet ik dat hij altijd bij me is.

Op het moment dat ik m’n ogen open besef ik wat er is gebeurt en voel inderdaad alleen maar een intense rust. Ik blijf nog een tijdje zitten en geniet.

Een bijzondere dag, een bijzondere ontmoeting en super mooie boodschap.

Een rustgevende en liefdevolle groet, Monique!

Over monique46

Leef in liefde, eenvoud en vrijheid. Natuurmens en dierenvriend.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

