Spanje, huisdieren en de gruweldaden!

Zodra ik iets lees over dierenmishandeling of nog erger, dan staat mijn hart stil en breekt er iets in mij. Groeit de afstand met “het opperwezen mens” en neemt de schaamte dat ik tot deze groep behoor alleen maar toe! Vage woorden voor degene die mij niet persoonlijk kent, maar zelfs voor degene die mij wel persoonlijk kennen zal het: De ver van mijn bed show zijn!

Als je niet van dieren houdt, stop dan met lezen. Tenzij je enorm sensatiebelust bent …kots!!!

Waar gaat dit over??? Over een van de vele landen waar dieren gedumpt worden als oud vuil. Gedumpt bij een dodingscentrum. Voor mij een compleet nieuw (on)begrip.  Meteen denk ik aan de woorden van Gandhi: You can judge a country by the way it treats its animals. Ja, dat is zeker van toepassing op Spanje, Griekenland en tig andere landen.

Ik beperk me nu alleen tot Spanje en weet dat ik daar nooit of te nimmer meer op vakantie zal gaan. Een regering die nul komma nul respect voor dieren heeft, dan heeft het land mij  ook niets meer te bieden. Mocht ik er ooit naar toe gaan, dan is het alleen maar om de dieren daar te helpen.

Nu to the point! Er zijn twee opvangcentra die proberen zoveel mogelijk dieren uit deze dodingscentra te redden. Helaas het zijn geen professionele centra, geen subsidie en dus afhankelijk van donaties. De mensen die daar werken zijn vrijwilliger. Een onmogelijke taak, maar toch zij gaan door. Veel honden hebben zij van de dood kunnen redden. En dan opeens gebeurt iets wat niemand verwacht. Lees het verhaal op: http://friendsofanimals.nl/ Het is voor mijn gevoel te walgelijk voor woorden en ik ben er helemaal kapot van. Is dit hoe deze wereld in elkaar zit? Ja, dit noemt men dus beschaving. Emoties vliegen alle kanten op, maar het verdriet overheerst. Waarom???

Ben je een dierenvriend, laat deze dieren niet in kou staan, iedere euro is welkom!

Lieve groet van een zeer verdrietige dierenvriend.

Over monique46

Leef in liefde, eenvoud en vrijheid. Natuurmens en dierenvriend.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

