Ben je uniek?

Ik lees, surf en ontdek veel op internet. Voor alles is wel een coach, therapeut te vinden. Op zich is daar niets mis mee, maar stel je bent op zoek naar iemand die jou echt verder kan helpen dan zie je door de bomen het bos niet meer.

Op dit moment vraag ik mezelf af hoe uniek mijn medemens nog is. Alles wordt gekopieerd en vervolgens doet men als hij/zij iets nieuws heeft uitgevonden. Vanavond alweer het zoveelste voorbeeld en dan ga ik compleet over m’n nek. Als je iets nieuws begint zorg dan dat je uniek bent, breng iets nieuws, iets sprankelends, iets waardoor mensen geraakt worden. Ja, dat geldt zeker voor degenen die graag iets voor zichzelf willen beginnen. De markt raakt verzadigd, iedereen denkt dat hij/zij coach of therapeut kan worden, maar is dat zo? Voor mijn gevoel niet. Zolang je niet los kan komen van alle dagelijkse beslommeringen, je mobiel, mail tijdens je werk of hobby, tig keer per uur checkt zal je als coach nooit een ander kunnen helpen. Zorg dat jij jezelf voor 100% bent, jij je leven op orde hebt, als dat lukt zal je zien dat de cliënten jou vanzelf zullen vinden.

Ja, ik weet het, ik ben wereldvreemd. Voel nog maar weinig verbinding met deze maatschappij, te egoïstisch………. ik, ik en de rest………….! Nee, ik ben geen wereldverbeteraar, daarvoor ben ik te eenvoudig en is mijn IQ te laag. Maar ik durf, met de hand op mijn hart, te zeggen dat al deze inzichten de twijfel over mezelf laten verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Ik geniet van iedere dag, ben mezelf en weet dat mijn dromen uit zullen komen!

Lieve groet, Monique

Over monique46

Leef in liefde, eenvoud en vrijheid. Natuurmens en dierenvriend.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

