This is life!!!

Al weken ervaar ik zoveel mooie en positieve momenten. Ja, zelfs bepaalde moeilijke vragen vinden hun antwoorden.

Eén vraag heeft mij een tijdlang bezig gehouden. Een vriend zei dat ik hem los moest laten. Ik bleef maar denken en piekeren, loslaten??? Wat moet je loslaten? En opeens viel het kwartje bij mij.

Hoewel ik al 31 jaar een relatie heb met een geweldig lieve man, is hij nog altijd een individu, een mens, een zelfstandig iemand! Nooit heb ik z’n post geopend, briefjes in zijn kleding nooit gelezen, maar altijd gewoon aan hem teruggegeven. Is het omdat mijn moeder ooit mijn dagboek heeft afgenomen en nooit meer heeft terug gegeven? Nee, ik heb gewoon respect voor deze mooie man. Wat hij met mij wil delen is welkom, verder laat ik het bij hem. Voor mij geen controle op zijn leven, omdat het zijn leven is.

En opeens het besef! Ik hoef niemand los te laten, omdat niemand mijn bezit is. Net zoals ik niemands bezit ben en dus hoeft niemand mij los te laten. Wel is het zo dat je bij familie, vrienden of kennissen een bepaald gevoel kan ervaren. Vreugde, genegenheid, liefde, maar ook de tegenhangers, zoals verdriet, onmacht ect. Gelukkig heb ik van de tegenhangers geen last meer. Mijn leven is zoveel aangenamer geworden na dit besef en daardoor zit ik nu in een geweldige flow!

Voor deze vriend dus het bericht dat ik hem niet los hoef te laten. Mijn gevoel mocht ik loslaten en dat heb ik gedaan. Toevertrouwd aan het ………… en met alles wat ik nu weet, weet ik dat ik de fout niet langer bij mezelf hoef te zoeken. Ook jij bent niet fout, jij volgt je ratio.

Ik leef nu, geniet van iedere seconde en haal er alles uit. Morgen kan alles zomaar voorbij zijn,  een blog op het net over een kanjer die vannacht overleden is, leert mij hoe betrekkelijk alles is. Pijnlijk dat een jarenlange vriendschap zo moet eindigen, nooit kunnen zeggen hoe dankbaar ik deze vriend ben. Maar alles heeft een reden en die komt wel als de tijd daar is! Accepteren, respecteren en doorgaan. Op dit moment een enorme brok in m’n strot, slikken, vechten tegen de tranen en dan breekt er iets, een liedje op de radio. Waarom die vreselijke ziekte k…..? Te jong, een heel leven voor zich, maar het lot heeft anders bepaald. Lieve Fleur, je bent nu een ster. Papa, mama en Roos moeten zonder jou verder, straal je stralen naar hen. Dag mooie lieve Fleur!!!

Zoeken naar m’n flow, maar dat valt nu vreselijk tegen!

Lieve, warme groet van mij.

Over monique46

Leef in liefde, eenvoud en vrijheid. Natuurmens en dierenvriend.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

