Een inzichtkaartje!

Oké, ik ben gek op spreuken en inzichtkaartjes. Mijn inzichtkaartje van vandaag: Alleen jij kunt bepalen hoe jij je wilt voelen en voelt!

Typisch dat ik deze uitgerekend vandaag lees. Gisteravond heb ik namelijk een mail verzonden naar iemand die een speciale plek in mijn hart heeft. Nee, nee, niet als geliefde of zo, maar als mens. Een bijzonder mens met wie ik jarenlang een geweldig mooi contact heb gehad. Hij zei zo vaak tegen mij: Alleen jij bepaald of iets jou kan raken of niet.

Is het toeval dat ik deze kaart lees? Nee. Toeval bestaat voor mij niet meer. Ik ben geen zweverig type, wel een gevoelsmens. Hoewel het mij steeds beter lukt om mezelf af te schermen voor bepaalde”zaken”, geeft mijn lichaam mij af en toe een enorme knal. Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom ik vanmorgen van de trap ben gevallen.

Verschillende mensen adviseren mij om het onzichtbare cocon om mezelf te plaatsen, afschermen. Helaas dat werkt niet, het is onnatuurlijk voor mij en bovendien komt het op een later tijdstip nog heftiger binnen.

Eigenwijs als ik ben, heb ik besloten mij nergens meer voor af te schermen! Kom maar, ik ervaar alles zoals ik altijd heb gedaan. Ik kan enorm hoog gaan, zoals vanavond toen ik mijn lief kon vasthouden en de liefde voelde tintelen. Maar ook de keerzijde, pijn en verdriet mag er zijn.

Ik hou zoveel van het leven, waarom zou ik het verdriet van mij of een ander dan moeten afschermen? Ik ga er liever dwars doorheen, omdat het mij uiteindelijk iets leert. Mijn tranen geef ik aan de aarde, maar ook mijn lach en die overheerst nu mijn leven.

Steeds dichter bij mijn droom komen, werken met de meest natuurlijke bewoners van deze aarde, dieren!!! Op het moment dat ik een dier zie veranderd mijn gevoel, mijn zienswijze en ratio. Het blijft zo’n bijzondere ervaring.

Toch blijft m’n gevoel hameren, iets klopt niet. Weten waar, maar de deur is dicht! Voor de zoveelste keer accepteer en respecteer ik dit! Weten dat ik iemand verder kan helpen, maar de angst overheerst.

Ik leef in openheid, respect en liefde!

Over monique46

Leef in liefde, eenvoud en vrijheid. Natuurmens en dierenvriend.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

2 reacties op Een inzichtkaartje!

  1. jasmindamaro zegt:

    sehr sehr tolle lehrreiche geschichten und ausgesuchte worte guter blog liebe gruesse von jasmin damaro

  2. monique46 zegt:

    Danke Jasmin Damaro!!! Liebe grusse, Monique

Geef een reactie

